04 maart 2009

PCM naar de Belgen

De krantenuitgever PCM wordt, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid,
overgenomen door de Vlaamse Persgroep. Aangezien mijn krant, Trouw, bij PCM hoort is dit iets om even bij stil te staan.

In de eerste plaats hoop ik dat er deze keer wel iemand goed kijkt of de Belgen de koop kunnen betalen, want ik zit niet te wachten op een herhaling van het drama met de ABN AMRO.

Dat zou erop neerkomen dat onze zuiderburen 'Trouw' omdopen tot 'Fideel' en vervolgens ontdekken dat ze de overname toch niet konden betalen. Onzin? Belgen blijven tenslotte Belgen.

In het gunstigste geval zou dat scenario erop neerkomen dat ik eindig met een nieuwe versie van de Staatscourant. En de zaak zou dan weer op de rails gezet moeten worden door een oude rot uit de krantenwwreld, laten we zeggen Henk van der Meyden (of hoe spel je dat eigenlijk?)

Laten we maar hopen dat het bovenstaande een boze droom is en PCM veel succes toewensen!
--
(Verzonden vanaf mijn Blackberry / Sent from my Blackberry)

Geen opmerkingen: