26 maart 2009

Marktplaats

Veel mensen zijn enthousiast over marktplaats.nl. Ik niet. Ik geef daar twee redenen voor.

In de eerste plaats ritselt het er van de gestolen goederen en bent u dus medeplichtig aan heling wanneer u er een "koopje" haalt.

Daar ben ik door een schade-expert van een verzekering op attent gemaakt: Is er bij u ingebroken? Zoek naar uw spullen op marktplaats en u zult ze waarschijnlijk vinden. Ik vond ze er, maar de politie had geen zin om er achteraan te gaan.

In de tweede plaats bent u meestal in de winkel op de hoek, en zeker bij een winkelketen, goedkoper uit.

Ik heb dat laatst weer eens ervaren toen ik een e-book reader wilde kopen. Op marktplaats worden die door spijtoptanten regelmatig aangeboden "zo goed als nieuw" of "nog in de doos". (U weet toch dat die kreten niets zeggen?) Maar dan wel voor een prijs waar geen winkel hem voor kan verkopen.

Bent u dus op zoek naar koopjes? Surf een paar uurtjes langs de binnen- en buitenlandse online winkels en u bent bijna altijd een stuk voordeliger uit.

--
(Verzonden vanaf mijn Blackberry / Sent from my Blackberry)

Geen opmerkingen: