01 februari 2009

De Toppers

Ik schijf dit terwijl ik naar de Nederlandse finale van het Eurovisie Songfestival zit te kijken. Een paar indrukken.

De Toppers zijn geen team. Ze staan naast elkaar, en een paar bewegingen worden ongeveer gelijktijdig gemaakt, maar daar houdt het wel zo ongeveer mee op. Ieder staat oor zichzelf te zingen. Ze bewegen niet altijd gelijktijdig; een essentiële fout! Als ze geen echt team worden gaat het voor Nederland weer niet lukken.

De liedjes vallen mij nogal tegen, maar dat kan aan mijn leeftijd liggen. Ik vind de oude songfestival-liedjes waarmee de uitzending wordt opgeleukt een stuk beter.

Voorlopig vind ik liedje 4 nog het best. (Eigenlijk moet ik zeggen 'het minst slecht'.) Daarop moeten ze nog flink oefenen wat presentatie betreft en dan moeten we er maar weer het beste van hopen.

De gouden tijden voor Nederland in het songfestival lijken nu toch wel voorgoed voorbij. Jammer. Waarom proberen we het eigenlijk niet weer eens met een liedje in het Nederlands?

Geen opmerkingen: