26 juli 2010

Weer een andere browser

Tot mijn eigen verbazing wijst alles erop dat Opera mijn standaard browser gaat worden.

Ik heb hem geïnstalleerd omdat de mini-versie ervan mij uitstekend bevalt op mijn telefoon. Het is altijd weer een hele klus om aan een nieuw stukje software te wennen, en er zijn weer talloze instellingen te proberen, maar dan heb je ook wat bij Opera.

Het ziet er bijvoorbeeld naar uit dat Opera de snelste browser (in ieder geval voor Linux) is. Ik dacht een tijdje dat Google Chrome dat was, maar Opera wint het daarvan zeer duidelijk wat snelheid betreft. Een tweede voordeel is dat Opera een ingebouwde e-mail client heeft, zodat je niet steeds moet wachten tot de browser eindelijk is opgestart wanneer je op een link in een e-mail klikt.

En toen ik vandaag een paar (grote) reis-websites bezocht die ritselden van de java, flash en andere (onzinnige) scripts, werd het pleit zeer duidelijk beslecht in het voordeel van Opera: Die sites functioneerden eigenlijk in het geheel niet met zowel Firefox als met Chrome, maar werkten perfect met Opera. Je kunt het je haast niet voorstellen, maar het is een feit: Sites die het met de grotere browsers niet doen maar met een kleinere wel.

Ik zou zeggen: Probeer alle dingen en behoud het goede!

Geen opmerkingen: