10 mei 2008

Arme Connexxion

De vervoersbedrijven, zoals Connexxion, hebben gezegd dat ze geen geld hebben om bij te dragen aan de geflopte ov-chipkaart. Verder bij te dragen moet ik eigenlijk zeggen. Het zal er dus wel op uitdraaien dat we een chipkaart krijgen die gekraakt kan worden, waardoor de criminele medemens op uw en mijn kosten het openbaar vervoer in gaat.

Tot dusverre vond ik die vervoersbedrijven ook wel eens zielig omdat ze geen geld hebben, maar sinds gisteren is dat veranderd. Toen heb ik in de krant moeten lezen dat het arme en zielige, op de afgrond van het faillissement balancerende Connexxion, aan een vertrekkende bestuurder een vertrekpremie van ruim € 800.000 heeft meegegeven.

Het valt dus nogal mee met de armoede van Connexxion. Ze willen daar gewoon niet meewerken aan een voor de consument veilige kaart. Dat zou natuurlijk anders zijn wanneer criminelen op kosten van de vervoersbedrijven zouden kunnen reizen met een gekraakte ov-chipkaart.

En zo blijkt alles uitsluitend om het (grote) geld te draaien en kan de klant (consument) het verder zelf uitzoeken. Die ov-chipkaart komt er echt wel, zodra het misbruik maar niet gaat ten kkoste van de mooie bonussen van managers. Zal ik het moment nog meemaken waarop de consument dit soort misstanden niet langer pikt en het ov links laat liggen?

Geen opmerkingen: