02 oktober 2012

Thaise vrouwen bleken hun intieme delen

Artikelen met de bovenstaande, of een sterk hierop lijkende, titel kom ik nu al meer dan een week overal in de pers en in blogs tegen. Het wordt dus tijd om daar eens op te reageren.
Thaise vrouwen bleken overigens al jarenlang hun gezichten, en hun andere voor iedereen zichtbare lichaamsdelen. Gelukkig doen alleen (zeer) welgestelde Thaise vrouwen dat, want ik vind het geen gezicht. Op het tv-journaal en in de soaps kun je ze zien, de Thaise vrouwen waar alle schoonheid van weggebleekt is. Wie denken ze eigenlijk dat dat mooi vindt? Westerse mannen in ieder geval niet. Zoveel is wel zeker. Hun eigen man?

En nu gaat de bleek-hobby dus nog een flinke stap verder: de intieme delen worden ook gebleekt. Wat daar precies achter steekt is niet helemaal duidelijk. De industrie heeft daar wel iets op gevonden: met een getinte huid zou je geen witte kleding kunnen dragen, zonder dat daar iets donkers doorheen zou schijnen. Flauwekul natuurlijk, maar daar zijn de commercials die in Thailand op de tv te zien zijn op gericht.

En het gaat niet zomaar om één potje bleekmiddel. Nee, als je een beetje mee wilt komen moet je een setje van vier producten kopen. Tenminste, dat setje heb ik bij mijn laatste bezoek aan Thailand bij een keurige buitenlandse drogist op een prominente plaats in de winkel zien staan.

Bij die keurige drogist stonden de volgende vier producten: 1) Een algemeen bleekmiddel voor de huid, waarschijnlijk bedoeld voor het gezicht en de nek. 2) Een bleekmiddel voor de borsten. Nu heb ik nog nooit vrouwen topless zien lopen in Thailand, maar goed, als dat ooit verandert is het bleekmiddel vast te koop. En misschien wordt de Thaise manlief er ook opgewonden van. 3) Het derde middel (overigens in een precies even grote fles) is voor de echte fijnproefsters: dat is (uitsluitend) voor de tepels.

4) En dan is er nog een vierde fles te koop voor een aantal zones die ik maar even buiten beschouwing laat omdat ontkleuring daarvan me volstrekt irrelevant lijkt, maar dat middel is (ook) geschikt voor de binnenzijde van de dijbenen. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat dat het middel is waar de pers zo vol van is, want het is tenslotte maar een paar centimeter van de op de verpakking duidelijk aangegeven binnenzijde van de bovenkant van de dijbenen naar de intieme delen.

En dat is het dan. Nogmaals, ik vraag me af wie de Thaise dames met die middelen denken te bekoren, want dat verhaal van die witte zomerkleding is natuurlijk volstrekte onzin. Er bestaat ook nog zoiets als onderkleding. Maar de drogisterijbranche schijnt wel te varen bij deze nieuwe producten.
En als u me niet gelooft, wat dat setje van vier producten betreft, moet u maar eens een keurige drogist in Thailand binnenlopen. U kunt deze producten echt niet missen.

Geen opmerkingen: