12 september 2012

Nog even een kort overzicht

Roemer: Kijk eens hier, we moeten de zaken socialer aanpakken. Daar gaan wij voor en dat komt bij ons goed voor elkaar. De zorgpremie moet inkomensafhankelijk worden. (Noot: dat is hij al!)

Samsom: Ik kan geen enkele garantie geven, maar wij staan bij de pvda voor een eerlijke verdeling van de lasten en wij vinden dat Europa ons meer te bieden heeft dan het ons kost.

Rutte: Wij gaan door op de ingeslagen weg. We hebben erg veel bereikt (paar vage voorbeelden). Als links aan de macht komt is dat een ramp voor het land.

Wilders: De PVV wil uit de euro en uit de EU. Als u op Rutte stemt krijgen de Grieken een blanco cheque en hoeven ze zich aan geen enkele voorwaarde te houden. Wij willen die miljarden aan ons eigen land besteden.

Pechtold: Bij ons stemt u voor een stabiel middenkabinet. Er moeten bevoegdheden aan Brussel worden overgedragen, ook bevoegdheden die vergaand zijn. (Wil daarvan geen voorbeelden geven).

Buma: Met het CDA komen we sterker uit de crisis, maar als een ander Nederland, waar de lasten eerlijker verdeeld zijn. (Eigenlijk blijft zijn hele verhaal in dergelijke vaagheden hangen).

Nou ja, weet u wat u doet? U ziet maar. Uiteindelijk zal het wel niet veel uitmaken wat u stemt, als ik de bovenstaande heldere uiteenzettingen nog eens nalees.

Ik heb al gestemd, maar ik ben gisteravond, door mijn ergernis over de vaagheden en algemeenheden toch nog van partij veranderd!

Geen opmerkingen: