29 december 2007

Meer software voor uw PDA

Ik heb een tijdje geleden een aantal (zeer) nuttige programma's voor uw PDA genoemd. Er zijn er nog veel meer, en daar noem ik er vandaag een paar van. Haal ze op op Pocket PC Freeware.

Voor de liefhebbers van adventure games (of role playing games) zijn er twee toppers voor de PDA:
- Transport Tycoon De Luxe, kortweg ttd, nu Open ttd. Daarvoor hebt u een aantal files van de voormalige commerciƫle versie nodig, maar die kunt u via Google wel vinden. Ik had ze tenminste binnen een paar minuten gevonden. Hiervoor is de beste downloadlocatie E soft. Een verwijzing naar een handleiding vindt u daar ook via twee muiskliks. De graphics zijn prachtig, maar de tekst is wat klein. Om te oefenen kunt u daaropm het programma ook op uw PC installeren (ook met toevoeging van die oude commerciƫle files).
- Een wat eenvoudiger layout heeft "Space Trader", maar ook dat met adventure game kunt u lang bezig zijn. Dat bevat een uitstekende help-functie.

- De grootste flop op dit gebied was voor mij helaas "Pocket Humanity". Een heel aardig concept, maar het programma ritselt van de bugs en is daarom vrijwel niet te gebruiken.

Dan zijn er nog enkele uiterst nuttige, bijna onmisbare, programma's. Ik noem WKtask, een uiterst handige 'task manager', waar u programma's ook werkelijk mee kunt afsluiten wanneer u op de daarvoor uit Windows bekende knop drukt, en tevens een handige opstarter voor programma's. Dan is er SP TimeSync, waarmee u de klok van uw PDA gelijk kunt zetten met een atoomklok.

Verder is er een zeer handige "today plugin" (TodayAgenda) die uw agenda, uw taken en de verjaardagen van uw contactpersonen tot 30 dagen vooruit op uw "vandaag" scherm kunt weergeven, in kleur en het lettertype zoals u dat wenst. Dat programma verving bij mij een drietal andere programma's.

Met vTap hebt u een programma dat video's opzoekt op het internet en ze feilloos weergeeft, desgewenst op het volledige scherm. Hoewel de meeste video's van YouTube afkomstig zijn, kunt u er ook de video's van bijvoorbeeld nieuwssites mee afzoeken. En als bonus kunt u er de Engelstalige versie van Wikipedia mee doorzoeken en bekijken. Een fantastisch programma!

Tenslotte (voor vandaag) is er nog een fraaie muziekspeler (GSPlayer), die niet alleen MP3 kan weergeven, maar (met plugins) ook MIDI en MWA. Voor mij is die MIDI speler een openbaring. Eerder had ik gelezen dat het afspelen van MIDI op een PDA technisch niet mogelijk is. Het kan dus blijkbaar wel.

Zoals gezegd vindt u al deze programma's op de in het begin van dit stukje genoemde site, door de plaatselijke zoekmachine even te gebruiken. Wanneer u deze programma's en die uit mijn vorige stukje (afhankelijk van uw persoonlijke smaak) installeert hebt u uw desktop of laptop bijna niet meer nodig!

Geen opmerkingen: