06 januari 2008

De postcodeloterij

Laat ik in de eerste plaats vermelden dat ik geen lid ben van de postcodeloterij, dat ik dit ook nooit geweest ben en dat ik niet ven plan ben het ooit te worden.Dan weet u vast waar ik sta. Dit stukje gaat over de inbreuk op en de minachting voor mijn privéleven door een commerciële organisatie.

Want de postcodeloterij is wel degelijk een uiterst commerciële instelling. Het gaat ze niet om wat u eventueel zou kunnen winnen (wanneer u in het zuiden des lands zou wonen, want daar vallen de prijzen altijd). Het gaat ze nog minder om de goede doelen waaraan ze geld overmaken, want daartoe zijn ze verplicht. Nee, het gaat ze om eigen winstbejag. Verder bestaat er mijns inziens bij de postcodeloterij een grote minachting voor de klanten en anderen die contact met ze zoeken. Leest u verder.

Wat de minachting voor de klanten betreft kan ik u verwijzen op wat het intikken van het woord "postcodeloterij" in Google voor reacties oplevert. Mensen klagen er vooral over dat ze niet van hun maandelijkse bijdrage afkomen.

Maar ik ben geen lid van die club, en toch ik krijg soms meer dan eens in de week een brief van ze. Wat dat niet kost! De dames en heren van de postcodeloterij hebben geen interesse in het feit of u die pulp wel wilt ontvangen. Aan een instantie als infofilter hebben ze lak. Ze negeren de mensen die daar hebben aangegeven dat ze geen post van loterijen willen ontvangen. Het hele land wordt getrakteerd op de schreeuwerige aanprijzingen van de loterij waar je kennelijk nooit meer vanaf komt.

Ik stuur tegenwoordig hun brieven terug, maar ze blijven niettemin wekelijks komen. Het absolute toppunt vind ik de (automatische) reactie op een mailtje dat ik gestuurd heb als poging om van al dat papier af te komen.
In dat bericht stond (in mijn eigen woorden weergegeven) dat de antwoorden op alle vragen te vinden zijn op hun website, en het eindigde (letterlijk) met de mededeling: "P.S. Dit is een automatisch toegestuurd antwoord op uw bericht. Uw bericht wordt niet door ons gelezen."

Ik herhaal het laatste stukje nog eens: "Uw bericht wordt niet door ons gelezen". Wat een vlerken! Wat je ze ook per mail probeert te vragen of mee te delen, "Uw bericht wordt niet door ons gelezen"!

Dit doet voor mij de deur volledig dicht. Hoe kun je die lui nou nog benaderen, wanneer ze elke poging tot contact negeren? Zou je op een brief ook als antwoord krijgen "Uw bericht wordt niet door ons gelezen"? Het moet haast wel. Maar dit is wel de meest arrogante benadering van klanten en derden die ik me kan voorstellen! "Uw beriucht wordt niet door ons gelezen"! Veel succes met uw loten!

Geen opmerkingen: