16 juni 2012

Oranje verliest verdiend

Ik heb met schaamte gekeken naar Nederland-Duitsland in het kader van het EK 2012. De Nederlandse ploeg was volkomen ongeïnspireerd en - erger - volkomen ongeïnteresserd om er iets van te maken. Maar wat wil je, zodra ze voor de Nederlands selectie aangewezen worden krijgen ze een extraatje dat groter is dan u of ik per jaar verdienen. "Het is natuurlijk wel leuk om een paar wedstrijden in een EK te winnen maar je moet er natuurlijk niet te veel voor hoeven te doen". Het droop er aan alle kanten vanaf.

Ik heb een van de spelers tijdens de wedstrijd niets anders zien doen dan tegenstanders slaan, trappen en kopstoten geven. Zo'n kerel hoort natuurlijk helemaal niet in de selectie thuis, en als hij er al om de een of andere reden in terecht is gekomen hoort de bondscoach hem van het veld te halenvals hij zich zo gaat gedragen. Kom nou zeg, wat heeft dat met voetballen te maken?

Nee, dan de Duitse selectie. Die wilde wel degelijk winnen en zette zich daar zichtbaar voor in. Ze hielden zelfs een "Geheimtrainung" om "das Hollandspiel" te kunnen winnen en ik heb weinig of geen vuiligheid van hun kant gezien. Van mij mag Duitsland EK worden. Dat is tenminste een (gemotiveerde) ploeg en geen stelletje van elf individualisten die over het paard getild zijn.

Ik wens Duitsland al het goede toe in de rest van het EK.

Geen opmerkingen: