07 november 2011

Ziggo raakt hem weer!

Ziggo heeft ons enige tijd geleden trots geschreven dat we vanaf september (2011) meer digiale zenders zouden krijgen in ons basispakket. Ik vraag me af waar die zenders dan zijn. Ik had voor september 2011 ongeveer 90 digitale zenders, en na september heb ik er ongeveer 60. Hoe ik ook reken, bij mij is 60 minder dan 90. Niet dat ik nu om zoveel zenders zit te springen, want wie kan er nou regelmatig naar meer dan - zeg - tien zenders kiijen. Maar Ziggo kan toch gewoon zeggen dat we minder zenders krijgen, en niet liegen dat we er meer krijgen?

Per 1 november heeft Ziggo nog eens wat extra service verleend: de regionale omroepen zijn bijna allemaal verdwenen. Maar Ziggo noemt dat heel anders. Ze zeggen daar dat ze voor iedereen de regionale omroepen geselecteerd hebben die hem het interessantst zijn. Is dat zo? Mijn regionale omroep is TVWest. Die heeft Ziggo echter om voor mij onbegrijpelijke redenen weggehaald. Ik dacht eerlijk gezegd dat TVWest in mij regio zelfs de "rampenzender" was, die beslist doorgegeven moet worden. Kennelijk heeft Ziggo daar lak aan.

Voor TVWest hebben we wat vage amateuristische zendertjes (die aan Ziggo waarschijnlijk niets kosten) teruggekregen.  Of loop ik zover achter dat ik nooit van Unity TV of van TVKatwijk gehoord heb? Hoe dan ook, het is pulp en TVWest is professioneel. En nu ben ik mijn TVWest kwijt.

Waarom ik de klantenservice van Ziggo dan niet bel? Hahahahahhahahahahahahaha, dat meent u toch niet? Bij die klunzen (want dat zijn het echt) ligt alles wat er mis is of niet naar je zin is aan je eigen apparatuur. Zo'n figuur heeft me ooit (terwijl er een storing in mijn postcodegebied op hun site stond) wijs proberen te maken dat er bij hun geen storing was, maar dat het aan mijn toestel lag. (Ik belde gewoon even om te vragen waneer de storing verholpen zou zijn.)  Nee, daar kom je als eenvoudige klant niet verder mee.

Ik kan alleen nog hopen dat TVWest nu zelf ontdekt dat ze veel kijkers minder hebben en dan eens aan Ziggo gaan vragen hoe dat zit. Zij komen misschien die klantenservice voorbij.

1 opmerking:

Rene Hasekamp zei

Ik heb toch nog maar even gebeld met Ziggo, en ja hoor, het ligt aan mijn toestel of aan mijn coax-kabel dat ik alle digitale stations met uitzondering van TV WEST kan ontvangen. Volgens hun website kan ik de zender ontvangen, en dus is dat zo. Zoals in eerdere gevallen komt het niet bij hun op dat er misschien een fout aan hun kant zit.