15 juni 2010

Zoeken ...

De radio in mijn auto heeft een code. Hartstikke goed tegen diefstal! dan kan de dief in ieder geval niet naar de radio luisteren. Maar mijn auto is nu tien jaar oud en er moest een nieuwe accu in. Dat is niet zo gek na zo'n lange tijd trouwe dienst.

Toen ik trots weer wegreed in mijn prachtige Rover wilde ik de radio aanzetten, maar kreeg alleen de mededeling 'CODE' te zien. Want als de stroom eraf is geweest moet je de code weer in de radio invoeren. En die code kende ik niet. En ik kon hem ook nergens meer opvragen.

Rover is namelijk failliet, en de Nederlandse importeur ook. En sinds kort is mijn dealer, die nog steeds alle benodigde service kon geven en voor onderdelen kon zorgen, ook failliet. Waar kon ik nu die code nog te weten komen? Nergens!

Het hele huis ondersteboven keren was dus de enige oplossing. Na (slechts) twee uur zoeken vond ik de code onder een laag lak in een van de instructieboekjes van de auto. Lekker veilig, maar niet zo handig als je die code zelf nodig hebt en je automerk en dealer allebei failliet zijn.

Moraal: laat die code maar gewoon op een logische plaats liggen. Ik stond op het punt het genot van mijn autoradio / cd-speler definitief te moeten ontberen.
--
(Verzonden van mijn Blackberry)

Geen opmerkingen: