13 november 2009

Mexicaanse griep-prik

Het aanvoeren van argumenten waarom we de prik tegen de Mexicaanse griep (tot op vandaag 22 doden in Nederland) niet zouden moeten halen heeft wat mij betreft nu een absoluut dieptepunt bereikt.

Ik vind het prima wanneer mensen wetenschappelijk verantwoorde kritiek leveren op voorgestelde maatregelen. Ik ben daar zelfs een groot voorstander van. Maar het moet wel leuk blijven. Bij mij heeft een juffrouw die op de radio allerlei nonsens-argumenten aanvoerde de doorslag geven om de prik gisteren te gaan halen.

"Weet u wel dat er KWIK in die prik zit?", gilde de juffrouw in de microfoon. "Nou, u wilt toch zeker geen kwik in uw lichaam?" En ja hoor, ze heeft nog gelijk ook, want er zit een organische kwikverbinding is. Dat soort verbindingen wordt wel meer in de geneeskunde gebruikt.

Maar met die kreet is die juffrouw zo ver afgedwaald van een serieuze discussie, dat ik daar alleen maar op kan antwoorden: "Ja, en er zit ook steenkool in". Iedere organisch-chemische verbinding bevat immers koolstof.

Ik heb mijn eerste prik gisteren gehaald. Over drie weken volgt de tweede. Dan ben ik optimaal beschermd tegen de Mexicaanse griep, en die juffrouw niet. Want ze wil geen kwik in haar fraaie lichaam!

Geen opmerkingen: