19 november 2009

Goede oude KPN

Ik ben geen fan van KPN, maar sinds gisteren denk ik daar wat genuanceerder over.

Ik had een ruis/kraak in mijn vaste telefoonlijn. Op mijn verzoek verscheen er -precies op de afgesproken tijd- een zeer deskundige monteur, voorzien van alle benodigde apparatuur.

De storing bleek tussen de shakelkast (een kilometer verderop) en mijn huis te zitten.

En nu de verrassing: in de tijd dat mijn huis gebouwd werd werden er bij iedere vaste aansluiting twee
telefoonlijnen gelegd. 200% zekerheid. Dus de oplossing was simpelweg om de "reserve" lijn nu te gaan gebruiken. Weg storing!

Ik heb KPN dus lang onderschat. Helaas wordt deze extra veiligheid nu niet meer toegepast. Bezuiniging. Maar goede monteurs hebben ze wel!

--
(Verzonden van mijn Blackberry)

Geen opmerkingen: