07 juli 2009

Taxi

In Amsterdam loop je inmiddels de kans dat de dienstverlening van je taxichauffeur
zo ver gaat dat hij je dood slaat. Of die kerel daarvoor opgepakt. Is en -zo ja- er met meer dan een taakstrafje afkomt heb ik niet gelezen.

Ik reis al jaren niet meer met taxi's. Nou ja, als het letterlijk een kwestie van leven en dood is (even afgezien van het in de eerste zin genoemde risico) zal ik het nog wel doen. Maar dat is het toch wel.

De laatste keer dat ik een taxi genomen heb, was een jaar of twee gelden toen ik om 23:00 uur op het station stond en niet naar huis wilde lopen.

De afstand van het station naar mijn huis is -vrijwel exact- vier kilometer. De allochtone chauffeur scheurde met een snelheid van 90 km/uur naar mijn huis en de meter stond toen op EUR 20!

Dat was dus de laatste keer. Ik kan mijn geld wel beter besteden dan door EUR 5 per km aan openbaar vervoer uit te geven.
--
(Verzonden vanaf mijn Blackberry / Sent from my Blackberry)

Geen opmerkingen: